نکات و مراقبت های بعد از تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی : تزریق چربی یک روش موثر برای کاهش چین و چروک ها، کاهش اسکارهای آکنه و بازیابی چهره ای جوان می باشد. پزشک با تزریق چربی پالایش شده از بدن خود فرد، پر بودن صورت بیمار را ارتقا داده، خط شکن های عمیق را پر کرده، خط شکن ها و چین و چروک های صورت را نرم کرده، لب ها را حجیم کرده و کانتور های سطحی را شکل می دهد. ( جوانسازی پوست )

به منظور کسب نتیجه مطلوب از درمان، پس از انجام تزریق، پزشک دستورالعمل هایی را در اختیار شما قرار می دهد که رعایت و اجرای صحیح آن ها می تواند گام مفیدی در دستیابی به نتایج مطلوب محسوب شود. این اقدامات و دستورالعمل ها به شرح ذیل می باشند:

مراقبت های بعد از تزریق چربی

• در روز تزریق، از یکی از دوستان یا نزدیکان بخواهید تا شما را از کلینیک به منزل رسانده و به مدت 1 تا 2 روز به شما یاری رساند.
  • به میزان لازم استراحت کنید.
  • یک رژیم غذایی متعادل را دنبال نمایید.
  • کاهش دادن فعالیت می تواند باعث بروز یبوست شود. بنابراین میوه خام بیشتری را به رژیم غذایی خود بیافزایید و حتماً مایعات زیادی مصرف کنید.
  • در صورت احساس درد، طبق دستور پزشک داروهای مسکن را مورد استفاده قرار دهید. از مصرف آسپرین یا محصولات حاوی این ماده، جز در صورت تجویز توسط پزشک خودداری کنید.
  • در زمان مصرف داروهای مسکن، از نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • حتی اگر از داروهای مسکن استفاده نمی کنید، به مدت 3 هفته نوشیدن الکل را ترک کنید، چون این ماده باعث بازگشت مایع می شود.
  • اگر ویتامین ها را به همراه آهن مصرف می کنید، می توانید بر حسب ظرفیت خود مصرف آن ها را از سر بگیرید.
  • سیگار نکشید، چون استعمال سیگار باعث به تعویق افتادن روند بهبود و افزایش خطر عوارض می شود.

سطح فعالیت بعد از تزریق چربی

تا زمانی که داروهای مسکن مصرف می کنید، از رانندگی کردن خودداری کنید.

هر چه سریع تر قدم زدن را شروع کنید. این کار به کاهش تورم و پایین آمدن احتمال تشکیل لخته خون، کمک می کند.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

چگونه می توان از ناحیه درمان شده مراقبت کرد؟

• گن های توصیه شده توسط پزشک را بپوشید. پوشیدن این گن ها در ناحیه ای که چربی از آن برداشت شده، به مدت 6 هفته بعد از جراحی الزامی می باشد.
  • از قرار دادن اسکارها در معرض نور خورشید حداقل تا 12 ماه خودداری کنید.
  • در صورت ناگزیر بودن به قرار گرفتن در معرض نور خورشید، همیشه از یک کرم ضد آفتاب قوی استفاده کنید. (SPF30  یا بالاتر)
  • استری استریپ های قرار داده شده بر روی ناحیه درمان را دست نخورده باقی بگذارید.
  • به منظور کنترل علائم عفونت ، نظارت روزانه را انجام دهید.
  • تا زمانی که بخیه ها و لوله های تخلیه ترشحات در نواحی درمان قرار دارند، از فرو بردن بدن در آب ( مثلاً وان حمام) خودداری کنید.
  • شما می توانید برای مدت کوتاهی به همراه کرم ضد آفتاب آرایش کنید.
  • تا زمانیکه قرمزی و کبودی فروکش نکرده است، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. ( معمولاً 48 ساعت)
  • تورم و پف کردن معمولاً چندین هفته دوام دارد.
  • قرمزی و کبودی معمولاً بعد از 48 ساعت فروکش می کند.

بعد از تزریق چربی چگونه به نظر می رسم؟

بعد از تزریق چربی، بافت پوست بهبود می یابد و پوست شما صاف تر و محکم تر می شود.

در چه شرایطی باید با پزشک تماس گرفت؟

در صورت مواجهه با موارد ذیل که بروز آن ها بسیار نادر نیز هست با پزشک خود تماس بگیرید:

• افزایش تورم و کبودی
  • ماندگار بودن تورم و قرمزی بعد از چند روز
  • افزایش میزان قرمزی در ناحیه برش
  • داشتن عوارض جانبی از قبیل جوش، حالت تهوع، سردرد و استفراغ
  • داشتن دمای بدن بالاتر از 38 درجه
  • تخلیه ترشحات زرد یا سبز رنگ از برش ها یا احساس بوی تعفن
  • از دست رفتن حس یا قدرت حرکت
  • وجود علائم آبسه، زخم باز، لایه برداری یا برآمده شدن پوست
  • درد شدید یا افزایش یافته ای که با دارو تسکین پیدا نکند.
  • خونریزی از زخم ها که با فشار ملایم، قابل کنترل نباشد.