همه چیز در مورد مراقبت های بعد از سابسیژن

با رعایت نکات ذیل که در اصطلاح از آن ها با نام مراقبت های بعد از سابسیژن یاد می شود موجب هرچه بهتر سپری شدن روند بهبود خود شده و به بهترین نتایج از این روش جوانسازی پوست دست یابید.

مراقبت های بعد از سابسیژن

نکات و مراقبت های بعد از سابسیژن چیست؟

• احساس اندکی درد در طول 24 تا 48 ساعت اول بعد از روند در نواحی درمان طبیعی می باشد.
  • بی رنگ شدن پوست در ناحیه درمان امری طبیعی می باشد ولی اتفاق افتادن آن بسیار نادر است.
  • پس از روند، ناحیه درمان اندکی متورم می شود. این تورم کمتر از 48 ساعت ماندگار خواهد بود. در برخی موارد، تورم تا 1 هفته ادامه می یابد.
  • در طول یک ساعت اول بعد از درمان، تراوش لکه های خون مورد انتظار است.
  • ناحیه درمان را لمس نکنید چون این کار باعث عفونت می شود .برای سابسیژن صورت می توانید روند نرمال شستشوی صورت و دوش گرفتن را بعد از 24 ساعت از سر بگیرید، مگر پزشک دستورالعمل دیگری را تجویز کرده باشد.
  • بعد از سابسیژن بدن باید از حمام کردن طولانی مدت و فرو بردن نواحی درمان در آب در طول 24 ساعت اول بعد از درمان خودداری کنید.
  • به منظور کنترل تورم و درد می توانید بر روی ناحیه درمان یک حوله مرطوب خنک در فواصل زمانی 10 تا 15 دقیقه ای قرار دهید.
  • بعد از 48 ساعت می توانید فعالیت های نرمال خود را از سر بگیرید.
  • پوسته هایی که در ناحیه درمان شکل می گیرند را از روی پوست جدا نکنید.
  • به مدت 24 ساعت از استعمال محصولات آرایشی بر روی ناحیه درمان خودداری کنید.
  • احساس درد در ناحیه درمان به مدت یک هفته، طبیعی می باشد. پس از این مدت درد به طور خود بخود تسکین پیدا خواهد کرد.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید؛ در هنگام خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض نور خوشید از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 50 استفاده کنید.
  • بعد از دوش گرفتن بر روی ناحیه درمان لایه نازکی از وازلین قرار دهید.

در صورت مشاهده علائم زیر، لطفاً با پزشک تماس بگیرید:

• بدتر شدن درد چند روز بعد از درمان
  • تب بالا به مدت 24 ساعت
  • افزایش تورم بعد از سپری شدن 48 ساعت
  • خونریزی مستمر :
  1. در صورت خونریزی یک گاز استریل را با فشار به مدت 20 دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. در صورت تداوم خونریزی برای 20 دقیقه دیگر، گاز استریل دیگری را بر روی ناحیه مورد نظر با فشار قرار دهید. اگر بعد از 40 دقیقه خونریزی متوقف نشد، با پزشک تماس بگیرید.
  2. برای تمیز کردن ناحیه درمان از مصرف محصولات قوی خودداری کنید. می توانید برای تمیز کردن ناحیه درمان از تمیز کننده های ملایم استفاده کنید.
  3. از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  4. اگر در ناحیه درمان اندکی برآمدگی بعد از فروکش کردن تورم احساس کردید، با انگشتان تمیز آن را به دقت و به آرامی ماساژ دهید.
  5. به مدت 10 روز بعد از درمان از انجام وکس، پیلینگ یا درمان های لیزر خودداری کنید.