مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو : ریزش مو موقعیت جدی است که در آن یک دسته مو با حرکت دادن انگشتانتان در لابلای موها از پوست سر جدا می شود. این موضوع دغدغه بسیاری از افراد، به خصوص در میان زنان و مردانی که در دهه چهارم زندگی خود هستند به شمار می آید.

متاسفانه اگر نیازهای تغذیه ای پوست سر شما تامین نشود، هیچ روش درمان یا شامپویی نمی تواند نواحی ضعیف شده پوست سر شما را تسکین دهد. به عبارت دیگر، درک علت ریزش مو و سپس جستجوی درمان حرفه ای برای توقف ریزش مو و مشاهده نتایج قابل رویت، اهمیت دارد.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یک روند جدید و به روز می باشد. این یک درمان تائید شده پزشکی بوده و به سوزن هایی برای انتقال مواد اولیه قوی به مزودرم، وابسته است. در این تکنیک، مواد مغذی به طور مستقیم برای فولیکول مو تامین می شود و جوانسازی پوست سر و رشد مجدد مو، بهبود می یابد.

نام این تکنیک از کلمه مزودرم ، لایه میانی یا غشایی میانی پوست، مشتق شده است. مزوتراپی مو با مورد هدف قرار دادن فولیکول های مو در پوست، مسیر مستقیمی را برای درمان مشکل ریشه مو، ایجاد می نماید.

مزایای مزوتراپی مو

در یک مطالعه انجام شده با استفاده از مداخلات گوناگون درمان، به خصوص طاسی آندروژنیک در زنان، معلوم شد که مزوتراپی و تاثیر مداخلات مینوکسیدیل، در کاهش ریزش مو، 54 درصد بوده است.

مینوکسیدیل دارویی است که برای تحریک رشد مو تجویز شده و یکی از انواع موادی است که می توان با استفاده از مزوتراپی به فولیکول مو انتقال داد. سایر مواد شامل ویتامین ها، سرم ها یا عصاره های گیاهی می باشند.

مزوتراپی مو

فواید اصلی مزوتراپی برای کاهش ریزش و ازدست دادن مو، شامل موارد زیر می باشد:

• مسیر انتقال مستقیم به لایه میانی پوست : مزوتراپی یک سیستم بهبود یافته برای انتقال فیزیکی و مستقیم مواد فعال با دقت بالا به شکلی موثر به لایه میانی پوست می باشد.
  • فولیکول مو را تحریک می کند : مزوتراپی با یک سوزن ریز فولیکول های مو و فاکتورهای رشد از کراتینوسیت ها را که در رشد مو اهمیت زیادی دارند، تحریک می کند.
  • بی خطر، بدون درد و قابل اعتماد است : در مقایسه با درمان های جراحی و تهاجمی، مزوتراپی یک راه حل پیشرفته و یک تجربه بدون درد و بی خطر است که از طریق سوراخ کردن کنترل شده پوست، بدون آسیب زدن به بافت های اطراف، درمان را انجام می دهد.
  • ایمنی پوست سر را ارتقا می دهد : مزوتراپی به عنوان برترین روش رشد مجدد و جوانسازی فولیکول های مو، پوست سر را که حاوی لایه های الزامی پوست با کراتینوسیت ها و فاکتورهای رشد است، جوانسازی می نماید.
  • التهاب پوست سر را کاهش می دهد : مزوتراپی خطر التهاب پوست سر را از طریق تقویت پوست سر و حفظ یک محیط سالم برای رشد مو، کاهش می دهد
  • بازیابی سطح نرمال PH : مزوتراپی، با بازیابی سطوح PH، پوست سر را نرم تر و سالم تر نموده و با در نظر گرفتن ماهیت کنشی درمان، به این هدف دست پیدا می کند.

مزوتراپی چقدر طول می کشد؟

مدت درمان به فرد بستگی دارد؛ ولی به طور میانگین، شما به یک دوره درمان 4 ماهه، یک جلسه در هر هفته نیاز دارید.

درمان معمولاً 8 جلسه را پوشش داده و هرجلسه تقریباً نیم ساعت طول می کشد. در طول درمان باید صبور باشید چون نتایج درمان به طور تقریبی بعد از جلسه پنجم نمایان می شود.

لازم به ذکر است که فواصل مزوتراپی به مقدار و علت ریزش مو و نظر پزشک بستگی دارد.

کادر درمان حاذق کلینیک پوست و مو فرشته با بکارگیری بهترین برندهای استاندارد مزوتراپی مو، به درمان ریزش مو و رویش مجدد قطعی آن کمک خواهد کرد.

عوارض جانبی و خطرات مزوتراپی :

در مزوتراپی برای درمان ریزش مو، هیچگونه عوارض جانبی دائمی وجود ندارد. رایج ترین عوارض جانبی آن عبارتند از:

• کبودی که معمولاً ظرف 1 هفته از بین می رود
  • درد در ناحیه پوست سر که بعد از 24 تا 48 ساعت فروکش می کند.

مزوتراپی مو

عملکرد مکانیکی و شیمیایی مزوتراپی :

مزوتراپی از یک فرایند عملکرد دوگانه استفاده کرده و تحریک شیمیایی و مکانیکی را در ناحیه درمان، به کار می گیرد.

• عملکرد مکانیکی : سوزن استفاده شده برای استعمال محلول، سوراخ های ریزی را در بافت تحت درمان، ایجاد می نماید و فرایند بهبود را که باعث تولید کلاژن و الاستین می شود، القا می نماید. این مواد دو بلوک ساختاری در بافت هستند که برای شکل گیری پوست و موی سالم، نقش حیاتی را ایفا می کنند.

از آنجایی که سوراخ ها بسیار ریز هستند، هیچ آسیب قابل توجهی به کلاژن موجود، وارد نمی شود.

• عملکرد شیمیایی : مواد اولیه فعال به کاربرده شده از طریق ریزتزریق ، واکنش مناسبی را در مزودرم بر حسب موقعیت درمان، تحریک می کند. لازم به ذکر است کیفیت محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

راه حل های شیمیایی مزوتراپی برای ریزش مو :

هیچ فرمول شیمیایی خاصی برای تزریق به پوست سر وجود ندارد. برخی فرمول ها وجود دارند که نسبت به فرمول های دیگر، از عمومیت بیشتری برخوردارند.

برای درمان ریزش مو ، یک محلول ویژه تزریق شده در لایه مزودرم پوست ، حاوی مواد اولیه فعال استیل تتراپپتید-3 و بیوکانین A می باشد که با هم برای تحریک رشد مو کار می کنند.

پوست یک سیستم انتقال آزادسازی زمان را فراهم می آورد که در آن، محلول در ناحیه مورد نظر تزریق می شود.

مواد اولیه فعال برای تسریع رشد مو از طریق بهبود بخشیدن جریان خون، خنثی کردن DHT اضافی، کاهش التهاب، تحریک تولید کلاژن و افزایش اندازه فولیکول برای توقف ریزش مو ، با هم وارد عمل می شوند.

مزایای استیل تتراپپتید-3 :

• کاهش واکنش التهاب
  • ارتقاء رشد مو
  • تعدیل سطوح DHT
  • تحریک ماده زمینه سلولی مازاد و ثابت نگه داشتن پروتئین ها
  • تحریک بازسازی بافت برای افزایش اندازه فولیکول مو برای قوی تر کردن مو
  • استیل تتراپپتید-3 می تواند به عنوان یک جایگزین برای مینوکسیدیل عمل کند.

مزایای بیوکانین A :

بیوکانین A یک ترکیب ارگانیک طبیعی به دست آمده از شبدر قرمز می باشد. این ماده در طبقه بندی فیتوشیمیایی ، فلاونوئید نامیده می شود که یک ایزوفلاون قوی می باشد. بیوکانینA ، تبدیل تستسترون به DHT را در افرادی که از طاسی مرتبط با هورمون رنج می برند، تعدیل می کند.

مزوتراپی می تواند به شکلی موثر مشکلات ریزش و نازکی مو را در مردان و زنان در تمام سنین درمان کند. مزوتراپی به عنوان یک روش حداقل تهاجمی ، رشد مجدد مو را بهبود بخشیده و دغدغه های مربوط به مو را در شما حل کرده و درمان تحسین برانگیزی را برای موهای شما ارائه می دهد.